Årsstämma

Tidigast 1 mars och senast sista juni håller föreningen en stämma varje år.

Alla medlemmar ska vara med och välja styrelse och revisorer bland medlemmarna. Som medlem kan du lämna motioner till föreningsstämman. Dessa ska, för att kunna tas upp vid kommande föreningsstämma, vara inlämnade till styrelsen senast den 1 feb och ha ett tydligt förslag som man kan fatta beslut på.

Protokoll från föreningsstämma ska enligt stadgarna vara tillgängligt för medlemmar senast 2 veckor efter stämman. Det är endast stämmoprotokoll som samtliga medlemmar har rätt att ta del av.

Protokoll från styrelsesammanträden är inte offentliga eftersom de kan innehålla konfidentiella uppgifter om enskilda medlemmar men revisorerna kan läsa protokoll för din räkning. Är det något du undrar över kan du vända dig till styrelsen. Har du intresse av att arbeta i bostadsrättsföreningen kan du bli invald i styrelsen, kontakta i så fall valberedningen eller styrelsen. Protokollet kan fås på begäran av styrelsen och anslås i trapphuset en vecka efter årsmötet.